STARK LCHF köttfärssås

Publicerad 2012-10-14 11:14:35 i Kött,

Köttfärssås är helt perfekt att göra till matlådor. Jag gjorde drygt 10 matlådor med detta för några dagar sedan och då behöver man inte tänka på att laga mat om kvällarna efter jobbet. SKÖNT! Denna köttfärssås är otroligt stark, vilket är bra för förbränningen. Man kan dock minska på hettan om man vill det...
 
LCHF-KÖTTFÄRSSÅS (Några matlådor)
Ingredienser:
1 kg köttfärs
Två paprikor
En stor gul lök
(Svamp om man gillar det, det gör inte jag)
Två förpackningar krossade tomater 
En skvätt grädde
Några vitlöksklyftor (efter smak)
Chilipulver efter smak
Cayennepeppar efter smak
Salt o peppar
 
GÖR SÅHÄR:
Stek köttfärsen tillsammans med hackad lök och hackad paprika. (Ah, svamp om man vill det å...)
Tillsätt krossade tomater och grädden och låt detta koka ihop innan du tillsätter alla kryddor.
Blanda noga, smaka av och låt puttra i några minuter.
 
Ät tillsammans med riven ost och en klick creme fraiche.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2012-10-16 13:38:22

Mmm mums :) brukar jag med göra, men lite mer röra än sås. Så gott så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda, är 19 år och skriver om mitt liv som LCHF:are. Ni kommer att kunna läsa både om hur jag äter och tränar, och jag kommer att försöka bjuda på många smarriga recept och tips!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela