LCHF cheddarbiffar med broccoli- & blomkålsmos.

Publicerad 2012-09-28 17:27:00 i Kött, Substitut,

Cheddarbiffar:
1 kg nötfärs eller blandfärs
2 ägg
½ dl grädde
Salt, peppar
Chilipulver efter smak
Cayennepeppar efter smak
En påse riven cheddarost 
 
Lägg köttfärsen i en stor bunke och tillsätt allt utom cheddarosten.
När allting är noggrant ihoprört, häll i påsen med cheddarost och rör om försiktigt.
Forma biffar med händerna och lägg på en våt tallrik eller skärbräda.
Stek i mycket smör eller olja på ganska hög temperatur så biffarna får en fin stekyta på båda sidorna.
Sänk sedan temperaturen och stek biffarna tills de är genomsteka.
 
Broccoli- & blomkålsmos:
Broccoli och blomkål (fryst)
Grädde
Smör
Salt o peppar
 
Koka broccoli och blomkålen enligt anvisningar på förpackningen. 
Häll av vattnet och tillsätt grädde. Ju mer grädde desto lösare konstistent. Det räcker med någon deciliter!!
Låt grädden koka upp och mixa sedan allt med en mixerstav till det blir en slät konsistens.
Tillsätt salt och peppar, och en klick smör och rör om.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda, är 19 år och skriver om mitt liv som LCHF:are. Ni kommer att kunna läsa både om hur jag äter och tränar, och jag kommer att försöka bjuda på många smarriga recept och tips!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela